Ekstraklasa logo

Najwyższą w historii kwotę 225 mln zł Ekstraklasa SA wypłaci klubom za sezon 2019/20. To o ponad 45% więcej niż w ubiegłym, wówczas rekordowym sezonie. Aż 31,3 mln zł otrzyma Legia Warszawa jako Mistrz Polski. Będzie to niemal dwukrotny wzrost wobec poprzedniego roku, kiedy za drugie miejsce w tabeli stołeczny klub otrzymał 15,89 mln zł.

Ekstraklasa logo

Expoza, będąca częścią holenderskiej ODMedia Group, będzie odpowiedzialna za bieżącą obsługę kanałów na YouTube: „Ekstraklasa” oraz „Ekstraklasa Archiwum” oraz strategię rozwoju ligi w tym serwisie.

Ekstraklasa logo

Ekstraklasa przedłuża współpracę ze sprawdzonym partnerem, który od 2014 nieprzerwanie dostarcza oficjalne piłki rozgrywek dla klubów najwyższej klasy rozgrywkowej w Polsce. Nowa umowa została podpisana na pięć kolejnych sezonów.

Sfinks logo

W restauracjach Sphinx pojawiło się nowe menu główne, a jego motyw przewodni brzmi „Jesz jak chcesz!”. Nowo wprowadzona w całej sieci karta dań to bowiem większy wybór, zestawy dla kilku osób w głównych kategoriach, swobodne dobieranie dodatków i więcej opcji zamiany. W karcie goście znajdą też zupełnie nowe dania, m.in. steki: master i ze szpinakiem, sałatkę grecką i sałatkę z falafelem, a także pstrąga z pieca czy sernik z truskawkami.

Sfinks logo

Restauracje działające w ramach sieci zarządzanych przez Sfinks Polska w I kw. 2020 r. wypracowały przychody ze sprzedaży gastronomicznej w wysokości 39,88 mln zł wobec 44,66 mln zł w tym samym okresie rok wcześniej. Zmniejszenie obrotów było bezpośrednią konsekwencją zamknięcia wszystkich restauracji 14 marca z powodu pandemii. W miesiącach styczeń-luty br. sieci Sfinksa wypracowały 18% wzrost sprzedaży gastronomicznej wobec dwóch pierwszych miesięcy roku poprzedniego (odpowiednio 33,57 mln zł wobec 28,45 mln zł). Aż 9,9 mln zł spadku obrotów (61%) sieci Sfinksa odnotowały właśnie w marcu br.

Sfinks logo

W Starogardzie Gdańskim została otarta nowa restauracja Sphinx. Lokal działa przy ul. Rynek 6 i jest prowadzony przez nowego franczyzobiorcę. Sphinx to sieć należąca do operatora gastronomicznego Sfinks Polska, który zarządza także sieciami takimi jak Piwiarnia Warki, Fabryka Pizzy czy Chłopskie Jadło.

Sfinks logo

Restauracje sieci Sfinks Polska osiągnęły w 2019 r. przychody ze sprzedaży gastronomicznej w wysokości 198,80 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 5% r/r. Lokale wypracowały taki obrót w warunkach większej liczby niehandlowych niedziel (37 w 2019 r. wobec 23 w 2018 r.) i, co więcej, sprzedaż gastronomiczna przekroczyła poziom z 2017 r., czyli sprzed wprowadzenia zakazu handlu w niedziele. Jednocześnie przychody jednostkowe spółki w 2019 r. wyniosły 159,43 mln zł wobec 175,20 mln, co m.in. było efektem przekształcania części lokali własnych na franczyzowe. Na wyniki finansowe za 2019 r. znaczny wpływ miały nowe przepisy rachunkowe (MSSF 16) oraz odpisy na majątek i różnice kursowe, a także rosnące koszty pracy. W minionym roku spółka zanotowała wynik netto -16,69 mln zł w ujęciu formalnym i -13,75 mln zł po oczyszczeniu z wpływu MSSF 16 (wobec -3,44 mln zł w 2018 r.). EBITDA osiągnęła poziom 36,91 mln zł w ujęciu formalnym i 6,54 mln zł po oczyszczeniu z wpływu MSSF (wobec 12,19 mln zł w 2018 r.)

Dachser logo

Dachser Polska, międzynarodowy operator logistyczny, zaangażował się w pomoc instytucjom i personelowi medycznemu będących na pierwszej linii frontu walki z pandemią koronawirusa. We współpracy z inicjatorem akcji - Beiersdorf Manufacturing Poznań, operator pro bono dostarczył prawie 6 ton produktów do dezynfekcji i środków pielęgnacyjnych do szpitali, urzędów, domów opieki społecznej i organizacji na terenie Poznania.

Dachser logo

Przeciwstawianie się niesprzyjającym okolicznościom przy jednoczesnym wykorzystywaniu nadarzających się okazji – tak o zarządzaniu kryzysowym będącym częścią kultury Dachser mówi Bernhard Simon, CEO firmy.

Dachser logo

Od końca lipca Dachser Air & Sea Logistics obsługuje połączenie na trasie Frankfurt - Chicago w ramach rozszerzonego programu czarterowego rejsów premium. Teraz rotacyjne loty Dachser przez Atlantyk będą się odbywały w każdy weekend. Dzięki temu klienci firmy skorzystają ze stałych terminów dostaw, a także lepszego planowania przestrzeni ładunkowej i kosztów.

Dachser logo

Dachser Polska, operator logistyczny, który również zajmuje się obsługą towarów niebezpiecznych, zorganizuje w tym roku drugą już serię specjalistycznych szkoleń dla swoich pracowników. Szkolenia dotyczą obsługi przesyłek z materiałami niebezpiecznymi, tzw. ADR-ów i odbędą się w oddziałach Dachser we Wrocławiu oraz w Sosnowcu. Pierwsza seria tegorocznych szkoleń chemicznych miała miejsce w okresie styczeń-marzec w oddziałach operatora w Poznaniu, Gdańsku i Rzeszowie. W efekcie w 2020 r. szkolenia z obsługi towarów niebezpiecznych obejmą 120 pracowników Dachser Polska.

Dachser logo

Dachser Polska reaguje na "nową normalność” w branży frachtu lotniczego. Krok po kroku zwiększa się dostępna przestrzeń ładunkowa i częstotliwość lotów, ale nadal istnieje duża różnica pomiędzy sytuacją sprzed COVID-19 i teraźniejszością. Wciąż łatwiej też wysłać międzykontynentalną przesyłkę lotniczą przez Frankfurt niż przez Warszawę, chociaż i w Polsce sytuacja powoli się poprawia - ocenia globalny operator logistyczny Dachser Air & Sea Logistics Polska.