Delikatesy internetowe A.pl powiększyły zasięg dostaw na całą Polskę. W ogólnokrajowej ofercie A.pl poza wybranymi produktami spożywczymi znajduje się ponad 8500 artykułów biurowych, higienicznych, dla dzieci, AGD i szeroki wybór chemii gospodarczej. Zamówienia złożone na stronie internetowej A.pl będą dostarczane klientom przez kurierów.

Produkty spożywcze z e-sklepów coraz częściej trafiają do osób, które ukończyły 60 lat. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej na stronie delikatesów A.pl już 28% badanych nabywało produkty spożywcze przez Internet z przeznaczeniem dla seniorów. Aż 6% ankietowanych to właśnie osoby po 60 roku życia, które robią sobie zakupy w e-delikatesach. Ponadto, co piąty badany kupuje w Internecie artykuły spożywcze dla starszych członków rodziny jak choćby rodziców lub dziadków, a kolejne 3% ankietowanych pomaga w ten sposób znajomym w starszym wieku. Badanie wskazuje też, że liczba seniorów korzystających z oferty e-delikatesów będzie stale rosnąć. Aż 11% respondentów A.pl zadeklarowało, że zamierza zacząć kupować osobom starszym artykuły spożywcze w Internecie.

Akcje A.pl Internet – spółki zarządzającej siecią e-delikatesów A.pl i e-sklepem Fresh24.pl – trafią jutro do obrotu na NewConnect. Ze sprzedaży 400 tys. akcji serii F spółka pozyskała w ramach oferty prywatnej 3 mln zł z przeznaczeniem na rozwój działalności i umocnienie pozycji rynkowej. Już na początku przyszłego roku spółka zamierza rozszerzyć dostępność oferty biurowej, chemii gospodarczej i wybranych produktów spożywczych na całą Polskę. Dodatkowo, pełna oferta spożywcza ma być stopniowo wprowadzana w kolejnych miastach Polski.

A.pl Internet – spółka zarządzająca siecią delikatesów internetowych A.pl i sklepem Fresh24.pl – 16 grudnia br. zadebiutuje na NewConnect. W ramach oferty spółka pozyskała 3 mln zł z emisji akcji serii F. Łącznie do obrotu zostanie wprowadzonych 3.973.600 akcji serii A, B, C, D, E i F o nominalnej wartości 397.360 zł. Środki z emisji mają zostać przeznaczone na rozwój sieci sklepów w kolejnych lokalizacjach i umocnienie pozycji A.pl na rynku e-grocery. Spółka zamierza rozwijać się na drodze organicznej, ale także poprzez konsolidację rynku. Już w październiku A.pl Internet zakupiła warszawski spożywczy sklep internetowy Fresh24.pl. W zamian spółka Fresh24.pl objęła 10,4% akcji A.pl Internet, z tego 256.666 akcji serii F w ramach prowadzonej przez spółkę oferty prywatnej.

Coraz więcej osób zamierza przygotować świąteczne potrawy używając produktów kupionych w internecie - wynika z ankiety przeprowadzonej przez A.pl Internet. Świąteczne zakupy spożywcze w sieci zadeklarowało prawie ¾ badanych. Spośród nich aż 76% będzie robić takie zakupy w tym roku po raz pierwszy, a 24% korzystało już z tej możliwości w poprzednich latach. Co trzeci respondent zamierza przez Internet kupić wszystkie lub większość produktów spożywczych na bożonarodzeniowy stół. Jest to możliwe, bo w e-delikatesach obok pełnego asortymentu produktów używanych w ciągu całego roku będzie też można kupić świeżego karpia, pierogi z kapustą i grzybami, makowce i wiele innych bożonarodzeniowych potraw. W ofercie internetowej nie zabraknie również bombek, ozdób świątecznych, a także choinek.

To wciąż głównie mamy zajmują się kupowaniem produktów dla niemowląt i małych dzieci – wynika z raportu A.pl Internet na temat zakupów spożywczych w sieci. Kobiety stanowią bowiem aż 75,7% kupujących tego typu produkty. Jedzenie i artykuły higieniczne dla niemowląt stanowią przy tym główną pozycję w koszyku zakupowym rodziców. Podczas jednorazowych odwiedzin w internetowym sklepie spożywczym wydają oni średnio 46 zł na produkty dla dziecka, co stanowi ponad 20% całych zakupów. To więcej niż na nabiał, chemię, wodę i napoje oraz mięso i wędliny. Średnia wartość całego koszyka klienta kupującego m.in. produkty dla dzieci w okresie od stycznia do października 2011 r. wyniosła 225 zł.

Delikatesy internetowe A.pl powiększyły swój zasięg o dwa kolejne miasta. Obecnie zakupy spożywcze w sieci za pośrednictwem A.pl mogą robić także mieszkańcy Torunia oraz leżącej w pobliżu Olsztyna Ostródy. W efekcie mapa zasięgu wywodzących się z Warszawy e-delikatesów obejmuje w sumie dziesięć miast Polski.

Spółka A.pl Internet - właściciel delikatesów internetowych A.pl – podpisała umowę z agencją public relations Practum Consulting. Practum będzie prowadzić relacje z mediami na rzecz A.pl oraz działania z zakresu PR korporacyjnego, m. in. ma obsługiwać przejęcia realizowane przez A.pl Internet, rozwój działalności w kolejnych lokalizacjach i planowany w tym roku debiut spółki na NewConnect.