Polacy chętnie skorzystaliby z dodatkowych 3 godzin wolnego czasu w tygodniu - niemal co czwarty (23%) internauta przeznaczyłby je dla rodziny i dzieci, co szósty (16%) na realizowanie własnych pasji, a co ósmy (12%) na relaks i odpoczynek – wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research dla e-supermarketu Frisco.pl. Wbrew pozorom nie tak trudno je wygospodarować, bo jak pokazuje badanie, cenne godziny tracimy w marketach na większe zakupy spożywcze - ? ankietowanych poświęca na to przeszło godzinę tygodniowo, z czego połowa (54%) nawet więcej niż dwie godziny. Co trzeci (30%) respondent wskazuje, że sporo czasu marnuje w kolejkach do kas, a prawie co czwarty (23%) na sam dojazd do i ze sklepu.  

frisco logo

Bio żywność coraz częściej trafia na wielkanocne stoły Polaków. Jak pokazują dane internetowego supermarketu Frisco.pl, sprzedaż eko warzyw, wyrobów nabiałowych czy wędlin zamówionych w tym e-sklepie była w okresie przedświątecznym w 2015 roku o niemal 10% wyższa niż w tym samym czasie rok wcześniej, a produkty ekologiczne znajdowały się w blisko co czwartym koszyku zakupowym. Popyt na ekologiczne jajka w ujęciu rok do roku zwiększył się wówczas o 28%, w przypadku eko kiełbas było to 18%. Jeszcze wyraźniejszy wzrost popularności zanotowała zaś bio rzodkiewka, której sprzedaż rok do roku podwoiła się. Rosnące zainteresowanie bio żywnością Frisco.pl obserwuje również przed tegorocznymi świętami. 

Jedynie co czwarta osoba (28%), która nie robiła dotychczas zakupów spożywczych w sieci uważa, że sprzedawana przez Internet żywność jest tańsza niż w tradycyjnych sklepach – wynika z badań Millward Brown zrealizowanych dla Frisco.pl. Zdecydowanie lepiej pod tym kątem e-supermarkety wypadają wśród korzystających już z takiej formy zakupów - co drugi badany w tej grupie uważa bowiem, że spożywcze sklepy internetowe oferują towary po niższych cenach niż stacjonarne. Jednocześnie kupujący jedzenie w sieci częściej dostrzegają też wygodę tego rozwiązania i wysoką jakość oferowanych produktów niż osoby, które dotychczas nie korzystały z e-supermarketów. By pokazać zalety robienia zakupów spożywczych online i przełamać strach przed nieznanym wśród nowych klientów, Frisco.pl wystartowało z programem „3 Gwarancje Frisco”, które obejmują cenę, świeżość zamówionych artykułów oraz niezawodność dostawy.

#friscofresh – to tytuł nowego bezpłatnego miesięcznika custom publishing wydawanego przez internetowy supermarket Frisco.pl. Znajdują się w nim treści o charakterze kulinarnym – przepisy, porady, relacje z ciekawych wydarzeń związanych z gotowaniem, a także reportaże, felietony czy wywiady z uznanymi postaciami ze świata kuchni. Drukowana wersja magazynu w nakładzie 8 tys. szt. będzie dostarczana klientom Frisco.pl, a także dystrybuowana w 400 kawiarniach i restauracjach w Warszawie. Publikacja jest również udostępniania w formie elektronicznej.

agencja pr

O ponad 12% wzrasta liczba internetowych zamówień spożywczych w miesiącu wielkanocnym w porównaniu do średniej z trzech poprzednich miesięcy roku – wynika z danych e-supermarketu Frisco.pl. Co więcej, w stosunku do miesiąca świątecznego rok wcześniej takich zamówień było aż o 35% więcej. Najczęściej w okresie Wielkanocy do e-koszyka trafiały warzywa i owoce, w tym rzodkiew, papryka czerwona i ogórek. Jednocześnie znaczące wzrosty sprzedaży notowały produkty silnie kojarzone z tymi świętami jak chrzan, żur czy biała kiełbasa. Największy ruch na spożywczych e-zakupach przypadł na tydzień tuż przed Wielkanocą.

Kuchnia włoska jest najpopularniejszą kuchnią zagraniczną wśród osób robiących spożywcze zakupy w sieci – wynika z danych internetowego supermarketu Frisco.pl. Produkty z Półwyspu Apenińskiego pojawiały się w niemal połowie (44%) koszyków klientów e-sklepu w całym 2014 roku. Na kolejnych miejscach uplasowały się produkty kulinarne typowe dla Meksyku (23% zamówień), Francji (14%), wyroby związane z kuchnią azjatycką, w tym głównie z sushi (10%) oraz żywność tajska (9%).

Frisco.pl otwiera sklepy firmowe w metrze wyposażone w nowoczesne beacony. Na ścianach stacji Centrum pojawiły się plakaty z artykułami pięciu znanych producentów, które można zamówić z dostawą do domu korzystając z urządzeń mobilnych. Przy każdym takim wirtualnym supermarkecie zainstalowany został mały nadajnik, tzw. beacon. Komunikuje się on ze znajdującymi się w pobliżu smartfonami, na których uruchomiono najnowszą aplikację Frisco i wysyła mobilny kupon na zakupy. Za pomocą takiego telefonu można od razu zrobić zakupy ze sklepów firmowych w metrze i skorzystać z pełnej oferty Frisco.pl.

Frisco.pl, jeden z największych e-supermarketów w Polsce, który znajduje się w portfelach funduszy z Grupy MCI, pozyskał nowego inwestora strategicznego – spółkę Eurocash. Po częściowym wykupie dotychczasowych akcjonariuszy Frisco.pl oraz dokapitalizowaniu spółki, lider w dystrybucji artykułów spożywczych i FMCG w Polsce obejmie około 44% akcji we Frisco.pl. MCI pozostaje akcjonariuszem większościowym w spółce.