Sfinks wchodzi do parków handlowych

Sieć SPHINX wkrótce powiększy się o dwie kolejne restauracje franczyzowe - w Opolu oraz w podwarszawskiej miejscowości Łubna. Oba lokale, jako pierwsze w sieci, powstaną w parkach handlowych – Ozimska Park oraz Parku Glinianka. Sfinks Polska - operator, który poza SPHINX Restauracje ma jeszcze inne sieci gastronomiczne - planuje więcej restauracji w tego typu obiektach.
Wybory 2023: Rośnie siła opozycji, ale rząd utworzy PiS z ludźmi Konfederacji

Polityczny Barometr BETFAN wskazuje, że w Warszawie wybory wygra KO, ale w skali kraju to na PiS zagłosuje najwięcej wyborców - 36%. W ogólnopolskim podziale głosów KO znajdzie się na drugim miejscu z 31,5% głosów. Trzecia Droga, Nowa Lewica oraz Konfederacja zdobędą po 9,5% głosów. Legalny polski bukmacher BETFAN obecnie prognozuje, że następny rząd RP stworzy PiS z częścią Konfederacji, po tym jak ta zostanie rozbita przez dotychczasową partię władzy.
Sfinks chce rosnąć znacznie powyżej inflacji i rozwijać nowe koncepty

Strategia Grupy Sfinks Polska na lata 2024-2029 zakłada zakończenie procesu restrukturyzacji w spółce oraz dalszy rozwój sieci. Wśród priorytetów na ten okres znajduje się spłata dotychczasowych zobowiązań, jak również systematyczna poprawa rentowności grupy. Sfinks zamierza podwoić liczbę restauracji pod własnymi markami przy utrzymaniu wzrostu sprzedaży na porównywalnej sieci znacznie powyżej inflacji. Rozwój ma być realizowany m.in. poprzez koncepty wymagające niższej inwestycji oparte o markę parasolową SPHINX, np. SPHINX Sport Bar czy The Burgers by SPHINX. Ważnym kierunkiem rozwoju ma być również budowanie sprzedaży poza gastronomią w ramach oferty dań gotowych i licencjonowania hoteli.
Komiksy z polskiej drukarni podbijają Portugalię

Białostocka drukarnia, BZ Graf, która należy do giełdowej grupy poligraficznej Kompap, rozwija sprzedaż do Portugalii. Drukuje na ten rynek wyłącznie komiksy i powieści graficzne. Oprócz Portugalii tego typu książki trafiają też z BZ Graf do innych krajów – Niemiec, Szwecji czy Danii. Z kolei na polski rynek w białostockiej drukarni powstaje m.in. Złota Kolekcja kultowej serii „Kajko i Kokosz”.
Ekstraklasowe kluby z 921 mln zł przychodów w sezonie 2022/2023

Kluby PKO Bank Polski Ekstraklasy osiągnęły łącznie 921 mln zł przychodów w sezonie 2022/2023, co oznacza poziom najwyższy w historii. To także o 47% więcej niż pięć lat temu oraz o 7% wobec sezonu 2021/22. Tym razem na pierwsze miejsce finansowego podium wspiął się Lech Poznań – wynika z raportu „Finansowa Ekstraklasa”, przygotowanego przez firmę audytorsko-doradczą Grant Thornton we współpracy z Ekstraklasą SA.
Sfinks w I półroczu 2023 rośnie dzięki sieci SPHINX

Restauracje sieci należących do Sfinks Polska wypracowały w I półroczu 2023 r. sprzedaż gastronomiczną w wysokości 89,84 mln zł wobec 77,80 mln zł rok wcześniej. W ujęciu skonsolidowanym grupa Sfinks zanotowała na koniec czerwca przychody ze sprzedaży w wysokości 50,32 mln zł, tj. wyższe o 13% r/r. W I półroczu grupa Sfinks wypracowała także zysk netto w wysokości 313 tys. zł.
Wybory 2023: Tusk wygra z Glińskim, a Kaczyński z Giertychem

Polityczny Barometr BETFAN wskazuje, że w okręgu warszawskim w starciu wyborczych „jedynek” PiS przegra z KO - Donald Tusk pokona Piotra Glińskiego różnicą co najmniej 225 tys. głosów. Legalny polski bukmacher BETFAN prognozuje też, że lider warszawskiej listy Nowej Lewicy, Adrian Zandberg, zbierze więcej głosów niż Sławomir Mentzen z Konfederacji, a w okręgu 20., tzw. „obwarzanku”, Mariusz Błaszczak (PiS) pokona Janusza Korwin-Mikkego (Konfederacja). Zwycięzcy nie powinni się jednak zbytnio przywiązywać do swoich miejsc w Sejmie - zdaniem BETFAN nie przetrwa on pełnej kadencji.
Kompap: przychody wyższe o 21% w I półroczu 2023

Giełdowa grupa Kompap, należąca do wiodących podmiotów w branży poligraficznej w Polsce, w pierwszym półroczu 2023 r. miała sprzedaż o 21% wyższą niż przed rokiem, notując na koniec czerwca 59,54 mln zł skonsolidowanych przychodów. Do 10,39 mln zł wzrósł też skonsolidowany zysk brutto na sprzedaży. Jednocześnie grupa odnotowała zysk na poziomie netto o wartości 2,14 mln zł oraz skonsolidowany wynik EBITDA w wysokości 6,41 mln zł.
BETFAN wypracował 3,75 mln zł zysku netto w I połowie 2023 r.

BETFAN, legalny polski bukmacher zaliczany do czołówki branży, wypracował w I półroczu 2023 r. łączne obroty w wysokości 213,5 mln zł, co oznacza wzrost o 8% r/r. NGR bukmachera od stycznia do czerwca br. urósł zaś o 26% r/r do poziomu 20,7 mln zł. W samym II kwartale 2023 r. przyrost NGR firmy był jeszcze szybszy i wyniósł 44% r/r. Jednocześnie BETFAN wypracował zysk netto w I półroczu br. w wysokości 3,75 mln zł.
Ruszył SPHINX na wrocławskim Rynku

Działa już restauracja SPHINX na wrocławskim Rynku. Lokal po ponad rocznej przerwie wrócił pod swój dawny adres – Rynek 39/40. Restauracja przygotowała 120 miejsc na sali oraz dodatkowych 80 miejsc w letnim ogródku. W menu nowo otwartego lokalu SPHINX są dania inspirowane kuchnią orientalną, zwłaszcza popularna shoarma i steki. Jest również oferta sezonowa na lato: dania z kurkami i fasolką szparagową, a także zupełna nowość – roślinna shoarma.
Ekstraklasa wypłaci klubom i PZPN 270 mln zł w sezonie 2023/24

Najwyższy w historii poziom wypłat na rzecz klubów i PZPN zaplanowała Ekstraklasa SA w budżecie na sezon 2023/24. W wyniku podpisanych umów otrzymają oni z ligowej spółki ponad 270 mln zł. To efekt rekordowych wpływów zapewnionych przez Ekstraklasę w związku z nowym kontraktem mediowym z Canal+ oraz umów z kluczowymi partnerami marketingowymi ligi. Oprócz pieniędzy kluby otrzymają z Ekstraklasy ponad 2,5 mln zł w formie barterów.
Ekstraklasa.TV rozwijana z nowym partnerem technologicznym

Ekstraklasa.TV, platforma streamingowa Ekstraklasy, na start sezonu 2023/24 rusza w nowej odsłonie i z nowymi funkcjonalnościami. Rozwojem technologicznym ligowego serwisu OTT zarówno w wersji mobilnej, jak i desktopowej zajmuje się TISA AG, polsko-szwajcarska firma z branży sport-tech. Współpraca z nowym partnerem ma zapewnić platformie Ekstraklasa.TV lepszą dystrybucję i nowe możliwości monetyzacji, a użytkownikom dalszą poprawę tzw. user experience.