Akcje A.pl Internet – spółki zarządzającej siecią e-delikatesów A.pl i e-sklepem Fresh24.pl – trafią jutro do obrotu na NewConnect. Ze sprzedaży 400 tys. akcji serii F spółka pozyskała w ramach oferty prywatnej 3 mln zł z przeznaczeniem na rozwój działalności i umocnienie pozycji rynkowej. Już na początku przyszłego roku spółka zamierza rozszerzyć dostępność oferty biurowej, chemii gospodarczej i wybranych produktów spożywczych na całą Polskę. Dodatkowo, pełna oferta spożywcza ma być stopniowo wprowadzana w kolejnych miastach Polski.

- Jak najszybsze poszerzanie skali działalności jest naszym priorytetem. Z jednej strony umożliwi nam to umocnienie pozycji na coraz bardziej konkurencyjnym rynku e-grocery. Z drugiej – silna ogólnopolska sieć stanowi bardzo atrakcyjny kanał dotarcia z ofertą marketingową do klientów. Na zlecenie producentów z branży spożywczej czy FMCG możemy nie tylko wysyłać wraz z zakupami materiały informacyjne, ale także próbki produktów, a następnie za pomocą telemarketingu weryfikować opinie klientów. Już spotykamy się z zainteresowaniem firm tego typu usługami i realizujemy pierwsze projekty. Zakładamy, że w przyszłości będzie to dla nas również dodatkowe źródło przychodów i sposób na zwiększenie rentowności biznesu – komentuje Radosław Celiński, prezes zarządu A.pl Internet.

A.pl to obecnie jedne z największych e-delikatesów działających w Polsce. Na koniec 2010 roku z przychodami 5,17 mln zł spółka A.pl Internet plasowała się na piątym miejscu wśród największych firm działających na rynku e-grocery w Polsce. W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy z warszawskiego sklepu A.pl przekształciła się w sieć o zasięgu ogólnokrajowym otwierając oddziały w kolejnych miastach, a w październiku br. zakupiła warszawski e-supermarket Fresh24.pl, umacniając swoją pozycję na stołecznym rynku. Obecnie sklepy A.pl obsługują mieszkańców 25 miast w różnych regionach Polski, a wraz z rozwojem sieci systematycznie rosną również przychody A.pl Internet i liczba obsługiwanych klientów. Tylko w listopadzie wartość dostaw wyniosła ponad 1 mln zł. netto, co stanowi wzrost o 126% w stosunku do listopada 2010. Jednocześnie liczba zrealizowanych dostaw zwiększyła się o 186%, a liczba klientów o 208%. Zarząd A.pl Internet szacuje, że w IV kwartale 2012 roku spółka osiągnie próg rentowności. Na rozwiniętym rynku stołecznym A.pl Internet przekroczyła go już przy rocznych przychodach na poziomie ponad 6 mln zł netto.

Rynek e-grocery stanowi w Polsce ok. 0,1% wartości całego rynku spożywczego, podczas gdy światowa średnia to 1,5%. Zarząd A.pl Internet oczekuje, że w najbliższych latach nastąpi bardzo dynamiczny wzrost rynku zakupów spożywczych przez Internet - nawet ponad 30% rocznie – i w rezultacie w ciągu 5 lat wartość e-grocery w Polsce może stanowić od 1,8 do 2,5 mld zł. Obecnie wartość tego rynku szacuje się na 200-300 mln zł.

Do obrotu na NewConnect trafi 3.973.600 akcji A.pl Internet (serii A, B, C, D, E i F) o nominalnej wartości 397.360 zł. W ramach oferty prywatnej akcje były sprzedawane w cenie 7,5 zł za walor.