Artykuł sponsorowany

Artykuły sponsorowane są specyficzną formą reklamy, do przygotowania której często angażowani są PR-owcy. Tekst bowiem powinien przypominać artykuł redakcyjny, jednocześnie w sposób subtelny przemycać elementy promujące dany produkt bądź firmę. O zasadności i skuteczności artykułów sponsorowanych są różne opinie w branży PR. Decydując się na sięgnięcie po nie, warto przeanalizować zalety i wady tego typu płatnych tekstów.

Alkohole

Asset management / private equity

Badania opinii publicznej

Bankowość

Consulting

Doradztwo personalne

Energia

Farmacja

FMCG

IT

Logistyka

Media

Nieruchomości

Organizacje non-profit / fundacje / kampanie społeczne

Prawo

Przemysł ciężki

Szkolenia

Sieci handlowe

Sport

Ubezpieczenia

Telekomunikacja

Miłośnicy piłki nożnej

Rusza kampania promocyjna wokół II Dnia Przyjaciół Piłki Nożnej i akcji społecznej „Razem Wygrywamy z Rakiem Piersi”. Poprzez ulotki, plakaty, strony internetowe, a także działania w mediach społecznościowych kampania będzie zachęcała miłośników futbolu do wzięcia udziału w Wielkich Meczach Przyjaciół Piłki Nożnej i promowania wśród kobiet prozdrowotnego zachowania zmniejszającego ryzyko zachorowania na nowotwór piersi.

(...)

Pomysłodawcą i koordynatorem wydarzenia jest Fundacja Piłka jest Piękna. Współorganizatorem akcji społecznej jest Federacja Stowarzyszeń Amazonki. Za działania PR odpowiada Practum Consulting.

Więcej: signs.pl, 13 maja 2014

http://www.signs.pl/dzien-przyjaciol-pilki-noznej-z-kampania-i-akcja-spoleczna,21614,artykul.html

Rusza kampania promocyjna wokół II Dnia Przyjaciół Piłki Nożnej i akcji społecznej „Razem wygrywamy z rakiem piersi”. Jej cele to promocja sportu oraz zachęcenie kobiet do zachowań zmniejszających ryzyko zachorowania na nowotwór piersi.

(...)

Pomysłodawcą i koordynatorem wydarzenia jest Fundacja „Piłka jest Piękna”. Współorganizatorem akcji społecznej jest Federacja Stowarzyszeń Amazonki. Działania PR prowadzi Practum Consulting.

Więcej: marketing-news.pl, 12 maja 2014

http://www.marketing-news.pl/message.php?art=41892

PR sportowy Jacek Yerka - Partia na wyspie

Doskonale rozumiemy specyfikę PR sportowego, bo posiadamy wieloletnie, ugruntowane doświadczenie w prowadzeniu komunikacji PR w sporcie. Tworzymy kompleksowe strategie PR, których nadrzędnym celem jest zawsze podtrzymywanie dobrych relacji z różnymi grupami odbiorców i budowanie zaufania do organizacji. Doradzamy, jak prowadzić komunikację, która będzie uwzględniać potrzeby wszystkich kręgów interesariuszy – kibiców, partnerów, sponsorów, dziennikarzy czy też pracowników. Dbamy przy tym nieustannie o spójność i rzetelność przekazu. Klientów wspieramy komunikacyjnie w różnych obszarach – marketingu i sprzedaży, organizacji eventów czy w kwestiach stricte korporacyjnych. Pomagamy też w prowadzeniu dialogu z otoczeniem zarówno w chwili sukcesu, ale i podpowiadamy, jak zareagować w kryzysie, który w świecie sportu ze względu na jego medialność i związane z nim emocje, jest dość częstym zjawiskiem. Wszystkie nasze działania cechują dbałość o szczegóły, solidność i nastawienie na efekty.


PRaktykuje się...


REFERENCJE

Firma Practum Consulting zajmowała się na rzecz CEDC prowadzeniem biura prasowego, a także przygotowywaniem i wysyłką informacji prasowych, analizą i monitoringiem publikacji oraz bieżącymi rekomendacjami w zakresie współpracy CEDC z dziennikarzami. Agencja Practum koordynując na rzecz CEDC relacje z mediami polskimi i zagranicznymi, świetnie sprawdziła się w pracy w międzynarodowym środowisku wymagającym wysokich kwalifikacji, doświadczenia oraz zaangażowania. Konsultanci Practum stanowią zespół świadczący usługi na wysokim poziomie – począwszy od etapu rekomendacji i planowania, poprzez realizację, a na rzetelnym raportowaniu kończąc. Profesjonalizm i proaktywne podejście konsultantów Practum pozwala na pozytywną ocenę ich współpracy z CEDC i określenie Practum Consulting jako firmy godnej polecenia.



Anna Załuska

Dyrektor ds. Komunikacji

CEDC

agencja PR
PR produktu Jacek Yerka - Hesia II

Działania z zakresu produktowego public relations stanowią bardzo dobre uzupełnienie marketingu, w niektórych przypadkach mogąc nawet stanowić jego substytut. Dobrze przemyślana strategia komunikacji produktowej pozwala zbudować zaufanie do oferowanych artykułów, wywołać pożądane emocje, wiążąc tym samym odbiorcę z produktem na dłużej niż inwazyjne przekazy reklamowe. PR produktu nieodzowny jest zwłaszcza w przy wprowadzaniu nowych artykułów na rynek, a także w przypadku modyfikowania produktów w późniejszych fazach ich cyklu życia.

W Practum zrealizowaliśmy wiele kampanii komunikacyjnych wokół produktów z różnych branż. Wiemy, że budowanie pozytywnego wizerunku to niezbędny element rozwoju i biznesowych sukcesów naszych Klientów, dlatego zawsze dokładamy starań, ich oferta była postrzegana jak najlepiej przez grupy docelowe.


Baza wiedzy


REFERENCJE

Już od kilku lat mamy przyjemność pracować z agencją Practum Consulting, która koordynuje na rzecz Tikkurila Polska działania z zakresu PR produktowego dla marek farb Tikkurila, Beckers i Jedynka. Ze strony agencji możemy liczyć na profesjonalne doradztwo, wysoką jakość przygotowanych materiałów i dbałość o skuteczną realizację powierzonych zadań. Konsultanci Practum ze starannością planują działania, a następnie sprawnie i terminowo je realizują, zapewniając stałą, pozytywną obecność naszych marek w mediach, w tym tych najważniejszych dla nas zajmujących się tematyką wystroju wnętrz i lifestyle. Agencja przykłada też dużo uwagi do budowania pozytywnych relacji z dziennikarzami w naszym imieniu, realizuje wysyłki kreatywne i organizuje bezpośrednie spotkania z mediami. Z Practum mieliśmy też okazję współpracować przy starcie komunikacji marki Beckers w mediach społecznościowych. Agencja potrafiła od podstaw stworzyć profile dla tej marki i poprowadzić je tak, by zbudować wokół nich dużą społeczność fanów.

Dzięki efektywności działań prowadzonych przez Practum, które przekładają się wprost na systematyczny wzrost  liczby publikacji nt. marek Tikkurila, Beckers i Jedynka, nasze odnawiane z roku na rok kontrakty PR oceniamy jako realizowane na wysokim poziomie. We wszystkich działaniach podejmowanych na rzecz Tikkurila konsultanci Practum wykazują się inicjatywą, zaangażowaniem, a przede wszystkim skutecznością. Doceniając ich doświadczenie i wysoką jakość pracy mogę więc polecić agencję Practum jako partnera, z którym warto współpracować.  



Małgorzata Skąpska

Kierownik ds. komunikacji marketingowej i PR

Tikkurila Polska S.A.