Wirbet, należący do grupy Radpol producent strunobetonowych żerdzi wirowanych, wygrał przetarg na obsługę PKP Polskie Linie Kolejowe SA. W ramach umowy o wartości przekraczającej 0,5 mln zł spółka z Ostrowa Wielkopolskiego wyprodukuje i dostarczy żerdzie oświetleniowe, które posłużą do modernizacji linii kolejowych na terenie całego kraju. Nowo zdobyty kontrakt oznacza umocnienie pozycji grupy Radpol w branży kolejowej.

Kontrakt na rzecz PKP PLK ma być zrealizowany w ciągu 40 dni. Żerdzie Wirbetu trafią do zakładów linii kolejowych na terenie całego kraju, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Lublinie, Kielcach, Sosnowcu, Gdyni i Szczecinie.

- Kolej to bardzo duży i perspektywiczny rynek dla naszych produktów. PKP systematycznie modernizuje zarówno linie kolejowe, jak i energetyczne, ale największe inwestycje w infrastrukturę wciąż jeszcze przed nami. Dlatego każdy kolejny kontrakt Wirbetu na rzecz kolei pozwala na umocnienie naszej pozycji jako dostawcy wysoko wytrzymałych konstrukcji wsporczych dla potrzeb tej grupy odbiorców. Są one alternatywą dla dotychczas stosowanych w liniach trakcyjnych czy oświetleniowych żerdzi starego typu i konstrukcji stalowych, które szybciej korodują. Wytwarzane przez nas strunobetonowe żerdzie wirowane są odporne na trudne warunki pogodowe, a ich projektowana trwałość to 50 lat – wyjaśnia Paweł Pasik, prezes zarządu Wirbet SA, spółki z grupy Radpol.

Wirbet od wielu lat dostarcza na potrzeby kolei żerdzie wirowane, płyty i belki fundamentowe oraz wysięgniki do montażu opraw oświetleniowych. Wyroby spółki są wykorzystywane do oświetlenia peronów, rozjazdów i przejazdów kolejowych. W ubiegłym roku ostrowska spółka wprowadziła do oferty także żerdzie do trakcji kolejowej z możliwością montażu na fundamentach palowych. Nowy produkt znajduje zastosowanie przy modernizacji linii kolejowych. Strunobetonowe żerdzie wytwarzane przez Wirbet są o wiele bardziej wytrzymałe i odporne na korozję niż stalowe konstrukcje wykorzystywane do tej pory w trakcji kolejowej.