Polski Przemysł Spirytusowy podsumował pierwsze miesiące kampanii „Lepszy start dla Twojego dziecka”, której celem jest propagowanie całkowitej abstynencji wśród kobiet w ciąży. Jak wynika z badań w tym roku z kampanią zetknęło się więcej kobiet niż rok temu. Ponadto, na zakończenie akcji, skierowanej także do środowiska medycznego, przeprowadzono ankietę, która potwierdziła, że coraz więcej ginekologów rozmawia z pacjentkami spodziewającymi się dziecka na temat szkodliwości alkoholu w czasie ciąży. Obecnie 40% ciężarnych kobiet przyznaje, że lekarz poruszał ten problem podczas ich wizyty. Tymczasem jeszcze trzy lata temu odsetek ten wynosił zaledwie 20% - wynika z badań TNS OBOP podsumowujących akcję. W ramach tegorocznej edycji kampanii ZP PPS organizuje jeszcze specjalny konkurs dla przyszłych mam „Kocham moje dziecko – w ciąży jestem abstynentką”.

- W tym roku blisko połowa, bo aż 48% ankietowanych kobiet w ciąży zetknęła się z naszą kampanią już w ciagu dwóch pierwszych miesięcy jej trwania, co jest wynikiem lepszym niż w przypadku ubiegłorocznej edycji, kiedy to usłyszało o niej 40%. Coraz szersze dotarcie z informacją o szkodliwości dla nienarodzonego dziecka nawet najmniejszej ilości każdego rodzaju alkoholu jest bardzo ważne, ponieważ wiedza na ten temat nie jest całkowicie upowszechniona. Nadal 12% ciężarnych uważa, że wypicie niewielkiej ilości alkoholu jest dopuszczalne. Fakt, że tego typu szkodliwe mity są ciągle żywe, oznacza, że cały czas jest potrzeba szerokiego edukowania na temat skutków picia w ciąży. Szczegółną rolę w wypełnianiu tej misji odgrywają ginekolodzy. Dlatego tym bardziej cieszy, że do 40% wzrósł odsetek kobiet, z którymi lekarz rozmawiał o skutkach picia w ciąży. Jest to co prawda wciąż mniej niż połowa, ale z drugiej strony ta liczba systematycznie rośnie. Obecnie jest dwukrotnie większa niż jeszcze w 2008 r., a jej wzrost na przestrzeni ostatnich lat daje nadzieję, że tego typu rozmowy z pacjentkami w ciąży staną się powszechną praktyką komentuje Leszek Wiwała, prezes Związku Pracodawców Polskiego Przemysłu Spirytusowego, organizatora kampanii edukacyjnej „Lepszy start dla Twojego dziecka”.

W ramach kampanii „Lepszy start dla Twojego dziecka” 2010 PPS organizuje specjalny konkurs dla przyszłych mam „Kocham moje dziecko – w ciąży jestem abstynentką”. By wziąć w nim udział należy przygotować krótki felieton lub opowiadanie (do 1 strony) na temat związany z  niepiciem alkoholu w czasie ciąży. - Mogą to być historyjki z życia wzięte lub porady dla przyszłych mam, jak odmawiać spożywania alkoholu lub jak bawić się na imprezach bez kolorowych drinków, piwa, wina czy wódki. Nie stawiamy ograniczeń co do formy czy koncepcji prac konkursowych, liczmy na ciekawe zgłoszenia i pomysłowość przyszłych mam. Zachęcamy wszystkie do wspólnej zabawy. Każda odpowiedzialna mama może w ten sposób przyczynić się do edukacji na temat szkodliwości spożywania nawet niewielkich ilości alkoholu w trakcie ciąży – zachęca do udziału w konkursie Leszek Wiwała, prezes Związku Pracodawców Polskiego Przemysłu Spirytusowego. Prace konkursowe należy przysyłać do 5 stycznia 2011 r. na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Najlepsze zostaną opublikowane na stronie internetowej kampanii, tak aby stanowiły inspirację i przykład dla innych kobiet spodziewających się dziecka. Dla zwycięzców organizatorzy kampanii przygotowali nagrody: nosidełka, fasolki - poduszki ułatwiające karmienie niemowląt, otulaczki dla niemowląt i torby ekologiczne z hasłem kampanii. Więcej informacji na temat konkursu można znaleźć na stronie www.lepszystart.com.pl.

Polski Przemysł Spirytusowy od 2008 r. co roku organizuje kampanię „Lepszy start dla Twojego dziecka”, by uświadomić kobietom, że każda, nawet najmniejsza ilość alkoholu wypita w trakcie ciąży może mieć bardzo szkodliwy wpływ na rozwój dziecka. Oprócz przekazywania zrozumiałej informacji bezpośrednio do kobiet i edukowania ich na temat zagrożeń związanych z konsumpcją alkoholu w okresie ciąży, PPS podejmuje również działania mające na celu dostarczenie informacji na temat tego problemu do ginekologów, położnych i pracowników podstawowej opieki zdrowotnej. W tym roku przygotowano 10 000 ulotek do przekazania personelowi medycznemu, 300 000 ulotek i 850 plakatów kierowanych do przychodni i szpitali w całym kraju, 1000 standów w aptekach, do których w sumie trafi 150 000 ulotek. Ponadto hasło kampanii wraz z adresem dedykowanej strony internetowej www.lepszystart.com.pl pojawi się na stałe na ulotkach wybranych testów ciążowych. Partnerami merytorycznymi kampanii „Lepszy start dla Twojego dziecka” 2010 są Polskie Towarzystwo Ginekologiczne i Polskie Towarzystwo Położnych.