Co importować z Chin w najbliższych latach? Jak skutecznie eksportować towary do Państwa Środka? W jaki sposób zweryfikować kontrahenta w Chinach? To tylko niektóre zagadnienia, które zostaną poruszone w ramach prelekcji organizowanych dla polskich przedsiębiorców na IV Targach China Expo Poland. Trzy dni będą okazją, aby uzyskać wiele praktycznych informacji z zakresu handlu na linii Polska-Chiny. Będzie je można wykorzystać w celu nawiązania bezpośrednich kontaktów z dalekowschodnimi przedstawicielami firm, którzy przyjadą w dniach 4-6 września br. do Warszawy w poszukiwaniu partnerów biznesowych.

 

­- Polskich przedsiębiorców interesuje współpraca z chińskimi firmami zarówno w obszarze importu, jak i eksportu towarów. Jednak przy tej okazji rodzi się wiele pytań i wątpliwości odnośnie sposobu rozpoczęcia i sprawnego prowadzenia dwustronnych relacji biznesowych. Nasze targi są miejscem, które pozwala na bezpośrednie spotkanie się przedsiębiorców z Polski i Chin oraz prowadzenie swobodnych rozmów. Co więcej towarzyszący wydarzeniu cykl prelekcji i warsztatów przygotowanych przez ekspertów dostarczy praktycznych wskazówek, jak efektywnie taką współpracę zacząć i z sukcesem ją kontynuować - podkreśla Bartosz Sosnowski, prezes MT Polska, organizatora targów China Expo Poland.

 

Import, eksport i inwestycje

Pierwszy dzień targów poświęcony zostanie zagadnieniom eksportu i inwestycji. Prelegenci postarają się odpowiedzieć na pytanie: jak osiągnąć sukces w eksporcie do Chin? Poza tym zaprezentowane zostaną możliwości przyciągania inwestorów z tego kraju w kontekście specjalnych stref ekonomicznych. Nie zabraknie również rozważań o tym, czy Chiny są szansą czy zagrożeniem dla rozwoju gospodarki światowej, w tym Polski.

Z kolei drugiego dnia China Expo Poland odbędzie się cykl prelekcji pod hasłem importu. Tym razem uczestnicy dowiedzą się, jak z sukcesem sprowadzać towary z Państwa Środka, jak sprawdzić kontrahenta w Chinach oraz co sprowadzać z Dalekiego Wschodu w najbliższych latach. Omówione zostaną także kwestie różnic kulturowych w negocjacjach z partnerem chińskim oraz elementy bezpiecznego handlu. Uczestnicy będą mogli również zgłębić temat wyboru przewoźnika i specyfiki transportu towarów zarówno z Chin, jak i do tego kraju. Ponadto poruszone zostaną sprawy skutecznego prowadzenia rozliczeń i bezpieczeństwa płatności z dalekowschodnim kontrahentem.

Ostatni dzień targów będzie natomiast okazją by dzięki lektorom poznać zwroty w języku chińskim ułatwiające pierwsze kontakty biznesowe. Trzydniowej imprezie będą także towarzyszyły konkursy i atrakcje przybliżające zwiedzającym tradycję Państwa Środka.

 

Oferty wprost z Chin

Podczas Targów China Expo Poland wystawiać się będą producenci i eksporterzy z różnych regionów Chin.  Zaprezentują najnowsze produkty z wielu branż, w tym wyposażenie wnętrz i gospodarstwa domowego, oświetlenie, elektronikę oraz tekstylia.  China Expo Poland kierowane są do importerów, eksporterów, inwestorów, producentów, hurtowników i wszystkich osób zainteresowanych rynkiem chińskim i rozpoczęciem biznesu z Chinami.

 

Wsparcie dla polsko-chińskiego biznesu

Z myślą o zagranicznych wystawcach, ale także osobach zainteresowanych współpracą z dalekowschodnimi kontrahentami przygotowywany jest sektor usług dla biznesu polsko-chińskiego. Mogą w nim zaprezentować się firmy oferujące usługi prawne i konsultingowe, finansowe, spedycyjne, logistyczne, telekomunikacyjne czy też banki lub szkoły językowe. Jest to również miejsce dla podmiotów dystrybuujących wyroby skórzane, biżuterię, bursztyny i inne kamienie szlachetne, czyli przedmiotów lubianych i poszukiwanych przez Chińczyków.

 

Sponsorem China Expo Poland jest firma Lycamobile, a tegorocznym oficjalnym przewoźnikiem targów zostały Polskie Linie Lotnicze LOT. Wydarzenie odbędzie się w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie  W tym samym czasie i miejscu, 4-6 września br., organizowane będą również premierowe międzynarodowe targi wyposażenia wnętrz Warsaw Home Expo. Obie imprezy dostarczą wielu pomysłów i ciekawych rozwiązań w zakresie aranżacji oraz dekoracji mieszkań, domów czy biur.

 

Więcej na temat targów China Expo Poland można znaleźć na www.chinaexpo.pl.